The content challenge is on!
Hi, ik ben Eleni, 26 jaar en ik werk als contentmarketeer bij Construsoft. Inmiddels is het alweer vier jaar geleden dat ik hier mijn eerste werkdag had. Kennis van de bouw had ik na mijn hbo-studie Communicatie nog niet, maar met elke nieuwe werkdag leerde ik (en leer ik nog steeds) deze wereld beter kennen. Is de bouw niet vreselijk saai en conservatief? Nee, absoluut niet. Nog niet elk bedrijf staat te springen om te innoveren, maar dat is juist een uitdaging. Hoe krijg je het bedrijf dat het hardste nee schreeuwt toch zo ver dat ze met digitalisatie – en dan het liefst onze software – aan de slag gaan?
Geen dag is hetzelfde
Mijn rol hierin is dat ik verantwoordelijk ben voor alle content voor zes producten en zeven verschillende branches. Mijn werkdagen bestaan uit het uitdenken en maken van campagnes, het schrijven van content voor onze website, het opstellen van nieuwsbrieven, social media content plaatsen en monitoren, het interviewen van klanten, collega’s en partners, het ontwerpen van advertenties, events bezoeken et cetera, et cetera. Het lijkt misschien veel werk om te organiseren en ja, dat klopt ook wel. Goed je werkzaamheden kunnen plannen en prioriteiten stellen is essentieel. Ook komen er regelmatig ad hoc dingen tussendoor en dat bij elkaar maakt dat geen dag hetzelfde is. Bovendien vind ik het leuk dat ik veel contact heb met collega’s die hun kennis delen, zodat ik doelgroepgericht kan schrijven. Heerlijk, zo’n dynamische werkdag waarvan je energie krijgt en je de laptop weer met een voldaan gevoel afsluit.
Leuk contact met collega’s
Het leuke aan ons team is dat we elkaar vaak spreken. We hebben allerlei rollen, van online marketing tot zelfs een video marketeer. We overleggen veel en helpen elkaar om bij elke campagne weer het maximale eruit te halen. We trakteren vaak onderling, hebben informele meetings en als je bij ons komt werken, sluit dan zeker een weddenschap af met Wendy, die win je eigenlijk altijd 😉. Lekker weer zo’n flesje wijn erbij voor in het weekend.
We zijn hard gegroeid en dat merk ik erg in de hoeveelheid content die we graag willen maken, maar simpelweg niet aan toekomen. We zoeken daarom versterking om nog veel meer mooie verhalen, advertenties en campagnes te kunnen maken! Word jij net zo enthousiast van taal, creatief schrijven en een branche waar de ontwikkelingen elkaar blijven opvolgen als ik? Stuur dan snel een open sollicitatie!
Eleni Skafidas
Content Marketeer