The Best Job Listing Theme. Everything you need.

Lorem ipsum dolor sit amet, quo veri iuvaret ex, iusto pericula efficiendi pro id. Te vis labores accusamus.

Image Alt
  >  Medewerker aan het woord   >  ICT’er bij Construsoft: van veilige werkomgeving tot livestream voor een klantevent

ICT’er bij Construsoft: van veilige werkomgeving tot livestream voor een klantevent


Hallo, mijn naam is Kevin Balledux en in augustus 2022 ben ik gestart bij Construsoft als ICT-Engineer. Meerdere vrienden van mij zijn in 2022 begonnen te werken bij Construsoft en vertelden afzonderlijk van elkaar positieve verhalen over hun ervaringen. Toen ik gewezen werd op een openstaande vacature van ICT-Engineer, was dat voor mij dan ook een goed moment om hier eens koffie te komen drinken! Dit werd al snel een sollicitatiegesprek en resulteerde uiteindelijk in een contract bij Construsoft.

Dagelijkse werkzaamheden

Mijn dagelijkse werkzaamheden bestaan simpel gezegd uit het draaiende houden van de ICT omgevingen in zowel Nederland als de buitenlandse kantoren. Er zijn dagen waarop ik meer Engels dan Nederlands praat 😉. Dit doe ik met twee collega’s op de ICT. In combinatie met de verschillende uitdagingen die opgelost moeten worden heb ik veel afwisseling in mijn werk. Er wordt daarnaast ook veel gebruik gemaakt van mijn expertise, dat zorgt ervoor dat ik mij echt een belangrijk onderdeel voel binnen het team.

Diversiteit in werkzaamheden

Dat het werk divers is blijkt wel uit één van de uitdagingen van de afgelopen periode: een groot klantevent voorzien van een livestream. Construsoft organiseert regelmatig events waarbij klanten worden geïnformeerd over de mogelijkheden van de software en nieuwe ontwikkelingen. Deze keer zou het evenement in een ander jasje gegoten worden. Zo was het idee om een livestream te verzorgen, zodat klanten vanuit thuis of op kantoor ook mee konden kijken.

 

Van plan van aanpak tot testfase

Daar komt natuurlijk veel bij kijken, niet alleen op organisatorisch vlak, maar ook zeker technisch. Er was dus werk aan de winkel voor het ICT-team: wij waren verantwoordelijk voor deze livestream. Na een locatiebezoek en veel overleg hebben wij een plan van aanpak gemaakt: wat hebben we nodig, wie doet wat en van wie hebben wij wat nodig? Uiteindelijk hebben wij op het kantoor in Zevenaar de kantine omgedoopt tot evenementenlocatie en hier de hele opstelling getest. Toen deze test goed ging hebben wij alle apparatuur een paar dagen van te voren opgebouwd bij de klant.

Een goede voorbereiding is het halve werk

Op de dag van het event stonden we met het ICT-team om 7:00 uur al op locatie om alles zorgvuldig te testen en voorbereiden. Toen de collega’s arriveerden die ook betrokken waren bij het event, hebben wij hen voorzien van de benodigde technische apparatuur zoals een microfoon of een portofoon. In de ochtend hebben wij een generale repetitie uitgevoerd en ’s middags de daadwerkelijke livestream uitgezonden. Dit ging erg goed! Mede dankzij de goede voorbereiding en het testen van de apparatuur. Kijkers gaven aan dat de livestream goed is bevallen en zeer professioneel overkwam.

Veel ontwikkelmogelijkheden

Het klantevent was voor mij erg leerzaam omdat ik niet veel ervaring heb met livestreams en het werken met camera’s. Het mooie is dat je tijdens zo’n event ook veel moet samenwerken met andere afdelingen, zoals support, verkoop en marketing. Erg leuk om mee te maken dus! In 2023 komen er weer veel nieuwe leuke projecten aan. Onder andere het veilig maken van de werkplekomgeving op basis van Micrososft Intune en de uitbreiding van de samenwerking met het buitenland. Door diverse opdrachten aan te pakken heb ik alle ruimte om me verder te ontwikkelen binnen Construsoft.

Kevin Balledux
ICT-Engineer